Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

 Kép

A Tamási Waldorf Pedagógiai Alapítvány 1995-ben jött létre azzal a céllal, hogy az állami óvodában waldorf pedagógiai rendszer szerint működő óvodai csoportot anyagilag támogatni tudja. Az itt dolgozó óvónők tanulmányaik megkezdésével fokozatosan adaptálták a waldorf pedagógia szemléletét, de ez a waldorf jellegű csoport 1996. szeptemberében az állami intézményben megszűnt.

 

Ezek után szülői kezdeményezésre a Tamási Waldorf Pedagógiai Alapítvány egy saját fenntartású waldorf óvodát kívánt létrehozni és működtetni.

 

1996. novemberében megpályáztunk egy igen rossz állapotban lévő önkormányzati kertes ingatlant, melyre 1997, elején bérlőként kijelöltek bennünket. 1997, márciusában az alapítvány számláján 70 ezer Ft volt, mikor elkezdtük az épület helyrehozatalát és a feladatnak megfelelő átépítést. Szülők és helybeli vállalkozók segítségével 1997, augusztus végére elkészült a közel 1 millió Ft értékű beruházás. Több hetes átfutási idő után a város jegyzője október 15-i dátummal kiadta a működési engedélyt 20 főre, ami azt jelentette, hogy már hivatalosan is fogadhattuk a gyermekeket.

Kép Működésünk kezdete óta integráltan nevelünk fogyatékos és más egyéb betegségekben szenvedő (cisztásfibrózisos, diabeteses, asztmás, epilepsziás) gyermekeket is. Sajátos nevelési igényű (autista, down, stb. ) gyermeket a szervezeti és működési szabályzatunkban meghatározott számban, a mindenkori létszám tíz százalékáig tudunk fogadni. Megfigyeléseink és tapasztalataink azt mutatják, hogy a beteg gyermekek tünet és panaszmentessé válnak ebben a közösségben. Gyermekeink természetesnek tartják a másságot, pontosabban nem is tűnik fel, hogy nem olyanok, mint ők.

 

Kép

 

A óvodánk nem tesz faji, vallási és kulturális különbségeket a családok közt. Minden gyermek egyéni, személyre szabott bánásmódban részesül. A kisgyerek elsősorban utánzással tanul, s ehhez követendő mintákat kell látnia és átélnie maga körül.

A waldorf óvodában elsősorban az óvónők nyújtják ezt a követendő mintát a maguk mindennapos tevékenységével, cselekvés-soraival, érzelmeikkel és gondolataikkal. Ennek tudatában állandó az önnevelés és képzés.